Internetist reisi tellides on petuoht suur

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil arvutikasutaja.
Pildil arvutikasutaja. Foto: Caro / Scanpix
Eesti Turismifirmade Liidu asepresident Anne Samlik kutsus inimesi internetist reise tellides tähelepanelikkusele. Netist ostes on risk, et midagi läheb valesti, tunduvalt suurem kui reisifirmaga näost-näkku suheldes.

Samliku sõnul on üha sagedamad juhud, kui inimesed kurdavad, et ostsid läbi välismaa veebilehe endale reisi või majutusteenuse, kuid puhkuse alguseks polnud veebilehest enam jälgegi. Sellise riski võtavad inimesed  vaid head hinda taga ajades teadlikult, arvas Samlik.

«Kui ma ikkagi lähen ainult hinna peale, siis see on risk ja ma pean sellega arvestama,» ütles ta ning hoiatas eriti väljaspool Euroopat tegutsevate lehekülgede eest.

«Selles mõttes, kui me teeme internetibroneeringuid, siis peame me veenduma, et see teenusepakkuja on vähemalt Euroopa liidus, et meil mingidki tarbijaõigused on garanteeritud.»

Lisaks veebilehe valikule võib internetis takistusi tekkida broneeringu tegemisel. Näiteks tõi Samlik lennujaama koodi valimise piletite tellimuse vormistamisel. «Paljud inimesed arvavad, et Tallinna lennujaama kood on TLN, aga Tallinna lennujaama kood on TLL ja meil on mitu juhust olnud, kus on enda teada on broneeritud reis algusega Tallinnast, aga TLN on hoopis ühe Prantsuse linna kood.»

Kui inimene sarnaste asjadega hätta jääb, ei ole välismaise veebilehe puhul kelleltki abi küsida. Helistada ju võib, aga see teenindus ei ole kindlasti emakeelne ning kunagi ei tea, kuidas mujalt riigist pärit klienti suhtutakse, oli Samlik skeptiline.

«Internet on väga vahva, väga tore, aga ta nõuab kogemust ja laiemaid oskusi kontrollida, mida broneeritakse, kus tehing tehakse ja kellega,» sõnas Samlik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles