Lennupunkte saab teenida ka bussisõidul

, teemalehe toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Anu Kalmurand
Anu Kalmurand Foto: Erakogu

Riias asuvas Stockholmi majanduskoolis tudeeriv 20-aastane eesti tüdruk Anu Kalmurand osales möödunud aastal Baltic Milesi lojaalsusprogrammi poolt sotsiaalmeedias välja kuulutatud ideekonkursil, tehes sisulisi ettepanekuid programmi täiustamiseks ja klientide lojaalsuse suurendamiseks.

Kalmuranna soovitused pidasid ilmselt vett ja olid niivõrd uuenduslikud, et Baltic Miles otsustas ta võitjaks kroonida ja tema boonuskaardi kontot 100 000 punkti võrra suurendada.

«Minu idee seisnes selles, et lojaalsusprogrammid peaksid olema pikaajalised,» selgitab tüdruk ise. Selleks et kliendid oleksid aga pikka aega lojaalsed, soovitas Kalmurand Läti rahvusliku lennuuhkuse kliendiprogrammis viia sisse «kingituste süsteemi».

«Tingimused on järgmised,» selgitab ta. «Igal aastal pead Baltic Milesi kaardile koguma teatud arvu punkte, ostma tooteid ja teenuseid Baltic Milesi partneritelt (Air Baltic, Lux Express, mitmed söögikohad jpt) ning olema pikaaegne klient.»

Kalmuranna idee kohaselt hakkab kliendiprogramm lojaalsuse eest tegema kliendile juubelikingitusi – ehk et kui viie aasta jooksul kogud (näiteks) igal aastal 2000 punkti, saad esimese kliendiks olemise juubeli täitumisel kingituse, näiteks 10 000 punkti. Kümnenda ja kahekümnenda juubeliaasta puhul muidugi rohkem.

«Ma arvan, et kinnis­idee säästa ja saada kasu on inimese loomuses,» selgitab Kalmurand oma idee sünnilugu. «Inimesed on ratsionaalsed, nad soovivad oma kasu suurendada nii palju kui võimalik.»

Kalmurand ise lendab üliõpilasena vähe, kuid ta on end Baltic Milesi süsteemis registreerinud ja kasutab kaarti pigem bussiga Tallinna ja Riia vahel reisides. Kui piisavalt kaua kahe linna vahel sõita, saab ta ühel päeval sama otsa juba lennata või vahetada kogunenud punktid hoopis tasuta bussipiletite vastu.

«Ei ole vahet, kas tegu on lennufirma või mõne muu lojaalsusprogrammiga,» selgitab ta. «Oluline on multifunktsionaalsus – mida rohkem soodustusi ühe kaardi pealt saad, seda parem.»

Ta lisab, et lennufirmade lojaalsusprogrammid peaksid olema lihtsad, läbinähtavad ja sisaldama võimalikult vähe reklaamkirju kaardiomanikele. «See on päris tüütu,» teab ta kinnitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles