Detsembrist saab laevareisija reisi hilinemise korral hüvitist küsida

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laevad Tallinna sadamas.
Laevad Tallinna sadamas. Foto: Toomas Huik

Lõppeva aasta detsembris hakkas Eestis kehtima Euroopa Liidu määrus, mis tagab laevareisijatele parema kaitse reisi pikema hilinemise või tühistamise korral.

Määrus annab laevareisijale sarnased õigused nagu on lennureisijatel, teatab Tarbijakaitseamet.

Olukorras, kus reis hilineb üle 1,5 tunni või tühistatakse, on reisijal õigus nõuda, et ta toimetataks esimesel võimalusel lisakuludeta muud teekonda pidi planeeritud sihtkohta. Teekonna muutmise asemel võib reisija valida ka piletiraha tagastamise ja nõuda tasuta tagasireisi esimesse väljumiskohta. Piletiraha peab laevafirma reisijale tagasi maksma seitsme päeva jooksul.  

Laevafirma peab reisi hilinemisest või tühistamisest teavitama võimalikult kiiresti, mitte hiljem, kui pool tundi pärast sõiduplaanijärgset väljumisaega. 

Reisi üle 1,5-tunnise hilinemise või tühistamise korral peab laevafirma pakkuma tarbijatele piisavat abi, mis sisaldab näiteks suupisteid, eineid ning karastusjooke. Kui laevareisi hilinemine või tühistamine toob kaasa ööbimisvajaduse, tuleb ettevõttel pakkuda reisijatele ka majutust kuni kolmeks ööks.

Hüvitise määr, mida üle 1,5 tunni hilinenud või tühistatud laevareisi puhul nõuda saab, on 25 kuni 50 protsenti piletihinnast. Konkreetne summa oleneb planeeritud reisi ja hilinemise pikkusest. Hüvitis tuleb laevafirmal välja maksta ühe kuu jooksul pärast seda, kui tarbija on taotluse esitanud. Hüvitise maksmisest võib keelduda, kui hilinemise või tühistamise põhjuseks olid laeva ohutut juhtimist takistavad ilmastikutingimused või erakorralised asjaolud. Selliste asjaolude hulka kuuluvad näiteks tugev tuul, tormine meri, tugev hoovus, rasked jääolud ning erakordselt kõrge või madal veetase.

Määruse järgi peab laevareisijatele edastatav teave olema väljastatud puudega või piiratud liikumisvõimega isikutele kättesaadaval kujul. Tagatud peab olema ka puudega reisijate mittediskrimineeriv kohtlemine ja tasuta eriabi neile nii sadamaterminalis kui laeva pardal. Lisaks on määruses puudega laevareisijatele ette nähtud rahaline hüvitis liikumisabivahendi kaotsimineku või kahjustuse korral.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles