Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Amsterdami külastamine muutub kallimaks

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Amsterdam | FOTO: Vida Press

Euroopa viimase aja trendiga peletada eemale liialt pidutsevad ja ebaviisakalt käituvad turistid on kaasa läinud ka Holland.

Amsterdam soovib tulevikus kergitada turismimaksu, et eemale peletada hinnatundlikud külastajad, kes sageli ka palju pidutsevad, ning ligi meelitada kõrgema klassi turiste, vahendab Travel Pulse.

Sealsed ametivõimud plaanivad tõsta turismimaksu kuni kümne euroni ühe öö eest. Turismimaksu tuleb maksta kuue protsendi ulatuses hotelli lõpparvest.

Amsterdami ametivõimud usuvad, et see otsus peletab Amsterdamist eemale poissmeeste pidude pidajad ja teised hinnatundlikud kliendid, kes sageli käivad linna ikoonilises punaste laternate piirkonnas.

Turistide peale on pahased ka kohalikud elanikud, kes on kesklinnast välja tõrjutud, sest rahvast on seal lihtsalt liiga palju.

«Meil on vaja rohkem inimesi, kes siin raha kulutavad. Me eelistame neid, kes peatuvad vähemalt paar ööd, külastavad muuseume, söövad rikkalikke eineid meie restoranides, mitte neid, kes tulevad vaid nädalavahetuseks ja söövad punaste laternate piirkonnas jalutades vaid falafel'eid,» sõnas linna nõunik Udo Kock.

Ta lisas, et külastajate hulk kasvab lähiaastatel 17 miljonilt 23 miljonini, mistõttu on vaja ka puhtamaid tänavaid ja suuremat politsei kohalolu. «Ma tahan, et linna edust lõikaksid kasu ka kohalikud.»

Samas on hotellipidajad kindlad, et mingit mõju see ei avalda ning sellega soovitakse vaid raha koguda. «Maksud on turistidele juba niigi kõrged. Kas inimesed lõpetavad selle pärast tulemise? Ma ei usu. Meie numbrid kasvavad iga kuu 7–8 protsenti,» sõnas Aaldersi hotelli juht Rick Aalders.

Lisaks suurenevale maksule on linnavõimudel plaan panna piir ka uutele hotelliarendustele. Veel alustatakse kampaaniatega, mis ärgitaks turisti külastama vähem tuntud paikasid, et linn paremini säiliks ja endiselt turiste ligi tõmbaks.

Tagasi üles