Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Kruiisilaevadelt on kadunud sadu inimesi

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Kruiisilaev | FOTO: Pexels

Kruiisilaevad on kui suured vee peal liikuvad linnad, kuhu mahub tuhandeid reisijaid ja mille linnapeaks on laeva kapten. Ent kuigi igas linnas tuleb ette kuritegusid, ei ole laeval märgata erapooletuid korrakaitsjad.

Selgub, et vaatamata üsna sagedastele veidratele juhtumitele kruiisilaevadel ei ole kindlaid süsteeme, kuidas jõuda kurjategijate jälile, kirjutab Cruise Law News. Kindlasti kaasatakse selle riigi ametivõimud, kelle vetes õnnetus juhtus, aga võib ka olla, et teavitatakse kruiisilaeva kodusadamat ja riiki, kuhu laev on registreeritud, ning kutsutakse asja uurima sealsed ametivõimud. Kuigi see pole kohustuslik, võib vajadusel tulla vahejuhtumit uurima ka kannatanu kodukoha politsei.

Nimekiri inimestest ja üksustest, kes toimunud kuritegu uurida võiksid, on pikk, kuid paljud vahejuhtumid jäävad lahendamata. Võib tekkida olukord, kus üks riik väidab, et neil ei ole õigust uurima hakata, ning teine, et neil ei ole jõudlust asjaga tegeleda. Juhtumite asjaolud on erinevad ja seega võivad erineda ka protseduurireeglid ja eeskirjad. Nii on tekkinud vabatahtlike organisatsioonid, kes pööravad säärastele vahejuhtumitele tähelepanu ja ärgitavad kodanikualgatusi kuritegude ennetamisel ja uurimisel.

Varmad ollakse süüdistama ka kruiisiliine. Kuigi ametlikku politseid laevadel sageli ei ole, on seal kruiisifirmade palgal olevad turvatöötajad. Seega on teada juhtumeid, kus mõnd kruiisifirma töötajat on süüdistatud reisija ahistamises või mõnes muus kuriteos, hiljem aga mätsitakse see kinni, sest ei soovita uudise lekkimist laiema avalikkuse ette.

John Halfordi haihtumine

2011. aasta aprillis pakkis John Halford pärast nädalast Egiptuse kruiisi laeval kohvrid ja lahkus kajutist. Veel enne seda oli ta palunud oma naisel järgmisel hommikul endale lennujaama vastu tulla. Pahaaimamatult kavatseski naine järgmisel hommikul teele asuda, ent sai kõne kruiisifirma esindajalt, kes teatas, et mees kadus enne lennukile jõudmist.

Halfordi asjad – pakitud kohver, telefon, pass, prillid ja seljakott – olid endiselt tema kajutis, kuid temast endast polnud jälgegi. Mees ei olnud teadaolevalt depressiivne ning kuna ta oli ostnud meeneid kodustele, välistati ka enesetapp. Ometi ei nähtud Halfordi enam kunagi ning siiani on jäänud saladuseks, mis temast sai.

Rebecca Coriami kadumine

Disney kruiisiliinil töötanud 24-aastane Liverpoolist pärit Rebecca Coriam haihtus ajal, mil laev seilas Los Angelesest Mehhikosse. Kuigi kadumisest on möödas kuus aastat, ei ole naise vanemad veel tõe väljaselgitamisest loobunud. Nii nagu paljude teiste kadumisjuhtumite puhul, öeldi ka Coriami vanematele, et ilmselt kukkus naine lihtsalt üle parda.

Samas on teada, et sel ajal oli olukord merel rahulik, mistõttu ei ole alust kahtlustada, et laev oleks nii tugevalt kõikunud, et Coriam oleks võinud tasakaalu kaotada. Viimane kaamerasalvestis naisest näitab, et ta oli endast väljas. Esialgu tegeles juhtumiga Bahama politsei, kes seda põhjalikult ei uurinud, näiteks jäid intervjueerimata mõned sõbrad, kes teda tol õhtul nägid.

Nüüd on eradetektiivid leidnud uusi asitõendeid, mis viitavad vägistamisele, mille järel Coriam üle parda visati. Seetõttu paluvad tema vanemad, et Briti politsei võtaks üle nende tütre kadumise uurimise.

Tagasi üles