Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Kahanev jalaruum seab ohtu lendajate turvalisuse

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
jalaruum lennukites | FOTO: Vida Press

Tavaklassis reisimine on ajaga muutunud järjest piinarikkamaks, sest jalaruumi muudkui vähendatakse, et saaks juurde panna uusi istmeid. Siiski tuleb ka sellel pitsitamisel piir ette, sest ühel hetkel võib see ohtu seada reisijate turvalisuse.

Seni on arvatud, et jalaruumi lennukites ei peaks seadusega reguleerima ja et selle suurus on iga lennufirma otsustada. Ühendriikide kohus otsustas aga, et piirmäära on siiski vaja, sest liiga väiksed istmevahed võivad saata lendajatele ohtlikuks, vahendab news.com.au.

Seni on Föderaalne Lennuamet pidevalt väitnud, et istmevahede laiust ei ole vaja reguleerida, sest see on mugavusküsimus, mitte turvalisuse oma. Kolmest kohtunikust koosnev paneel väidab aga, et lennuamet peab välja tulema parema selgitusega, sest praegusel juhul ei ole see lihtsalt usutav.

Tekkis kahtlus, et kitsad vahed aeglustavad märgatavalt hädaolukorras evakueerimist ning lisaks on suurem tõenäosus, et reisijatel tekivad trombid. Murekohad tõstis esile reisijate õiguste eest võitlev grupp Flyers Rights, kes soovisid lennuametiga kohtusse minna soovides, et istmevahedele seatakse mingi piirmäär.

Kohtus otsustati, et lennuamet tugineb oma ütlustes vananenud või ebaolulistele testidele ja uuringutele, mistõttu ei saa nad adekvaatselt otsustada, kas tegu on mugavus- või turvalisusküsimusega.

Lennuameti esindaja Ian Gregor sõnas, et nad võtavad otsuse arvesse, kuid lisas, et evakueerimisvõimalusi testides ei mõõda nad jalaruumi ega hinda selle mõju evakueerimisefektiivsusele.

Lisaks väidavad Flyers Rightsi liikmed, et istmed on muutunud liiga kitsaks. Kui kümme aastat tagasi oli keskmise istme laius 47 sentimeetrit, siis tänaseks on sellest järele jäänud 43.

Tagasi üles