Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Kuidas teha paremaid reisifotosid?

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Reisifoto Indiast | FOTO: Vida Press

Mõnusat puhkusereisi on hea meenutada enda tehtud kauneid pilte vaadates, kuid tihtipeale on mälestused nähtust erksamad ning huvitavamad kui fotod ise.

Hästi läbimõeldud ning paremate reisipiltide tegemiseks andis The Telegraphile nõu tunnustatud fotograaf Charlie Waite.

Teema valimine

Fotograafilisi klišeesid tuleks vältida nagu katku, sest parim pilt on selline, millesarnast pole varem nähtud. «Millal iganes sa saad, võta endale hetk või kaks enne pildi tegemist. See sõna otseses mõttes tasub end ära, kui sa uurid seda paika või eset lähemalt, enne kui pildi teed. Sa peaksid seda reaalselt nägema, mitte sellelt lihtsalt pilguga üle libistama,» soovitas Waite. «Fotograafias on võtmeks just taju, mitte väga hea ja kallis kaamera, sest ega Bentleyga sõitmine ei tee sinust paremat autojuhti,», tõdes fotograaf.

Kompositsioon

Charlie Waite’i sõnul võib foto töötada sama hästi, kui seda teeb muusikapala, skulptuur, luuletus või mõni teine eneseväljendusvahend. Huvitavate kompositsioonideni võib pildi tegija viia tihtipeale ka lihtne vaist. Tuleks proovida uusi vaatenurki, kas siis pildistada objekti alt, ülevalt või läbi loomuliku raami, milleks võib olla näiteks oksterägastik.

Photo by @CristinaMittermeier Did you know that seagrass beds store ten times more carbon that tropical forests? Over the past two weeks much attention has been paid to marine conservation and I have been very proud to be part of many of those conversations. Blue economies, as they are called, include the determination by signatory countries to the UN Convention on Biological Diversity, to protect 10 percent of our oceans by 2020. Many nations around the world are feverishly working to meet this lofty goal; one that will go a long way towards abating some of the worse effects of climate change, while ensuring the ecological integrity of marine ecosystems like this sea grass bed I photographed in the Mosquitia region of Honduras, continue to play the important role of acting as our planet’s carbon sinks. For #MoreOceans and to learn more about my work with photography and marine protected areas #followme at @CristinaMittermeier * * * #Oceans20 #MPA #Blueeconomy #oceanpledge #saveouroceans #bluecarbon #sea #NatGeoFest #beach #natgeo #underwaterphotography #underwater #photography #nature #splitphotography #ocean #dive #conservation #preservation #nationalgeographic #photooftheday

A post shared by National Geographic (@natgeo) on

Värvid ning vaatenurk

Digitaalne fotograafia pakub kasutajatele tohutult võimalusi muuta ning täiustada oma pilte, kuid siiski meeldivad inimestele fotod, mis on «tõelised». Isegi treenimata silmad panevad tähele ning kahtlevad taeva tõelisuses, mis on sinisest violetseks värvunud või murus, mis pole enam loomulikroheline, vaid juba neooni poole kalduv.

«Ürita säilitada toonid sellistena nagu sa ise neid näed, kuid samas kasuta ära ka ilmaolusid. Näiteks pärast vihma, kui taevas on selginenud, paistavad värvid elavamate ja erksamatena,» sõnas Waite.

Portreefotod

«Kui teed maastikupilte, siis pildile jääb kõik, mis su kaamera ettegi. Sel juhul ei teki mingisugust erilist pinget ning sul on ka võimalus oodata, millal tekivad pildi tegemiseks soodsad olud. Portreede tegemine on keerulisem, eriti kui sa oled välisriigis, ei oska rääkida kohalikku keelt ega tunne sealseid kombeid,» rääkis fotograaf. Tema arvates ei tunne ainult masaid, et fotot tehes varastaks keegi neilt niiviisi justkui hinge, vaid ka paljud teised inimesed, sest paljude sõnul tundub kaamera olevat läbitungiva ning õela «pilguga».

Samuti toonitas pildimeister, et oluline pole üldtunnustatud ilu, vaid lugu ise, mille pildil olevad silmad vaatajale jutustavad.

Hoiustamine ning esitlemine

Ära lase piltidel oma arvuti kõvaketast üle koormata, sest nende hoiustamiseks on internetis hulgaliselt võimalusi. Lisaks on paljudel veebilehtedel olemas ka peamised fototöötlusriistad nagu lõikamine, heleduse ja kontrastsuse muutmine.

Fotograafi sõnul oli piltide tegemine fotograafia algusaegadel üpris kallis ning seepärast olid pildid tol ajal hästi hoitud ning kaunilt albumis esitletud. Nii muutusid fotojäädvustused omaette kunstitöödeks. Waite ei näe aga praegugi põhjust, miks peaksid inimesed hindama piltide väärtust vähem ja ei vaataks neid kui kunstiteoseid.

Tagasi üles