Miks on lennukis alati külm?

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tekkidega kaetud reisija
Tekkidega kaetud reisija Foto: Vida Press

Ei ole vahet, mis aastaajal lennata või kui kõrged kuumakraadid sihtkohas ootavad, lennukites on alati jahe.

Kuigi paljud ilmselt eelistaks, et salongis oleks veidi soojem, on see hoitud jahedana üsna tähtsal põhjusel. Uuringutest on selgunud, et soojem õhk võib soodustada mõne reisija puhul minestamisohtu, mida pardameeskond igal juhul vältida üritab, vahendab news.com.au.

Ühendriikides avaldatud uuringus seisis, et inimestel on suurem tõenäosus minestada lennukis, kui maa peal, sest veri jõuab seal aeglasemalt ajju, põhjustades uimasust, liikumisvõime vähenemist ja gaaside teket.

Lisaks leiti, et kõrge salongitemperatuur võib minestamisohtu veelgi suurendada, andes sündmusteahelale tõuke. Seega üritab meeskond lennuki pardal, kus on sadu inimesi, kelle kehal on erisugune ülekuumenemistemperatuur, seda igal juhul vältida.

Kuna lennukis pistetakse sageli rinda ka vedelikupuudusega, siis tuleb madalam õhutemperatuur ka selle vältimiseks kasuks. Lennuki õhk on niigi kuiv, seega kui keerata põhja ka temperatuur, tekiks vedelikupuudus veelgi kiiremini.

Seega oleks lennates tark kaasa võtta kampsunid ja jakid, et end soojas hoida. Mitte loota sellele, et ühel hetkel keegi temperatuuri kõrgemaks keerab.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles