Lennuk sai jäätormis välgult tabamuse ehk ohtlikemad intsidendid õhus

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piloodid
Piloodid Foto: Vida Press

Reisijad ei pruugi alati teada, mis kokpitis toimub ja sageli on see suur eelis, sest muidu tuleks mõnikord ilmaasjata muretseda.

Ette võib tulla aga olukordi, kus muretsemine võib olla hetkeks küll põhjendatud, kuid oskuslikud piloodid on sellistest situatsioonidest ka edukalt välja tulnud. Piloodid ja nende lähikondlased jagasid Redditis juhtumeid, mil on tekkinud tõeliselt ohtlikud olukorrad, vahendab Insider.

Kaks lennukit oleks õhkutõusul peaaegu kokku põrganud

Lennuk oli kihutamas juba mööda õhkutõusurada ja saavutanud peaaegu ka selleks vajaliku kiiruse, kuid järsku märkas piloot, et samal rajal sõidab rahulikult oma positsioonile veel teinegi lennuk. Pidurdamine ja õhkutõusu katkestamine ei olnud enam võimalik, sest selleks oli kiirus liiga suur. Kokkupõrke vältimiseks otsustas piloot üritada varajast õhkutõusu ning lendas üle rajal oleva lennuki vaid mõne meetri kõrguselt. Ohtlikust vahejuhtumist olid teadlikud vaid teises lennukis istuvad reisijad. Need, kes olid õhkutõusvas lennukis, ei teadnud sellest aga midagi.

Salong kaotas rõhku

Piloot oli alustamas laskumist, kui mõistis, et millegipärast lähevad ta kõrvad pidevalt lukku. Sama panid tähele ka salongipersonali liikmed. See viitab aga rõhu liiga kiirele langusele. Pärast rõhu suurt langust on meeskonnal aega umbes pool minutit aega, enne kui nende mõistus vannub hapnikupuudusele alla ja otsused ei pruugi olla enam adekvaatsed. Õnneks on lennukites olemas aga ka kontrollsüsteemid, seega lülitati sisse tagavarasüsteem, mis rõhu taas lennukis normaaltasemele viis.

Jäätormis maandunud lennuk sai välgult tabamuse

Maandumise ajal tabas lennuki nina välgulöök ja sellega kaasnes ere valgusesähvatus ning kõva kärgatus. Seetõttu ei olnud piloodid võimelised paarkümmend sekundit midagi kuulma ega nägema. Kui nad oma nägemise tagasi said, taaskäivitasid nad lennukisüsteemid ja suutsid masina ohutult maandada.

Üks lennuk sattus mitme teise lennurajale

Üks piloot lahkus lennukontrolltorni sageduselt ja seega sõitis kogemata valel kõrgusel. Selleks, et ei tekiks kokkupõrget, pidid teised lennukid suunduma kas kõrgemale või madalamale. Seejärel otsustas piloot aga torniga läbi rääkimata valida uue kõrguse, mistõttu pidid taas kõik teised lennukid teelt kaduma.

Piloot pidi lennuki maandama katkise rehvi ja kahjustada saanud tiivaga

Õhkutõusu ajal lõhkes ühe lennuki rehv, mistõttu sai kahjustada ka lennuki tiib. Õnneks suutis piloot masina küll taas ohutult maandada, kuid tehniline personal oli siiski väga üllatunud, et keegi viga ei saanud ja lennuk turvaliselt maale tagasi jõudis.

Väikelennuk põrkas peaaegu kokku kahe Kanada sõjalennukiga

Väikese Cessna 150 lennukiga maanduda soovinud piloot oleks sattunud suurde õnnetusse, sest kaks palju suuremat Kanada õhujõudude lennukit üritasid samal ajal samale rajale maanduda. Pärast maandumist soovis väikelennuki piloot oma kohale manööverdada, kui samal hetkel vuhisesid ta pea kohal liialt lähedalt mööda kaks sõjalennukit. Hiljem selgus, et lennujuht ei olnud arvestanud sõjalennukite kiirusega, mistõttu anti luba neil ka liiga üksteise järel maanduda.

Lennujuht peaaegu põhjustas kokkupõrke maanduva lennuki ja medikopteri vahel

Lennujuht andis parajasti maandumisluba kahele lennukile, kui  temalt küsis erakordset luba maandumiseks ka medikopter, mille pardal oli kriitilises seisus patsient. Lennujuht andis kopterile loa ja seejärel asus rääkima oma juhendajaga. Mõne hetke pärast kuulsid nad häiresignaali, mis viitab peatsele kokkupõrkele. Siis nad said aru, et üks lennuk ja kopter olid samal kõrgusel, vähem kui kahe kilomeetri kaugusel teineteisest.

Lennuk ja helikopter jõudsid teineteisest vähem kui 30 meetri kaugusele, kuid suutsid siiski üksteisest mööda manööverdada. Selgus, et lennuk oli teinud mõned ebatavalised manöövrid ja kopter oli lennanud kiiremini, kui lennujuht seda arvas.

Lennuk kaotas elektri ja piloot pidi maanduma öösel ilma lennujuhtide abita

Torontost Los Angelesse teel olnud lennuk hakkas maanduma, kui tuled hakkasid vilkuma ja elektrivool oli häiritud. Lennuk tiirutas Los Angelese kohal täielikus pimeduses veel 20 minutit. Seejärel teavitas piloot ka salongi esinenud probleemidest, kuid jätkus linna kohal tiirutamist. Lõpuks õnnestus neil  maanduda, kuid seda ei tehtud kindlasti sujuvalt.

Alles hiljem said reisijad teada, et pilootidel puudus ka igasugune side maapealse personaliga ja nad pidid maanduma manuaalselt.

Mootoriventiil jäeti lahti, mistõttu tuli teha hädamaandumine

Õhkutõusu ajal märkas piloot, et kokpiti tuleb suurel hulgal kuuma õhku. Lõpuks said nad aru, et tehnikud olid ventiili, mis kontrollib kuuma õhu voolu, lahti jätnud. Nad pidid tegema hädamaandumise ning maandumise hetkel olid kõik instrumendid kokpitis muutunud nii kuumaks, et piloodid pidid käed riietega katma, et nad saaks üldse midagi puutuda. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles