Mitu kohvrit kaotasid lennufirmad mullu ära? (1)

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kadunud pagas
Kadunud pagas Foto: Vida Press

Sageli küsivad lennufirmad pagasi vedamise eest kopsakat lisatasu, kuid vaatamata sellele õnnestub neil siiski ka kohvreid ära kaotada. Kuigi tavaliselt saab asjad tagasi, võivad riided mõnikord lootusetult kaduma minna.

Lennufirmade infotehnoloogia ettevõte SITA avaldas oma iga-aastase raporti lennufirmade pagasikäsitlusest, kust selgus, et 2016. aastal kaotati ära vähem kui kuus kohvrit iga tuhande reisija kohta, vahendab Travel and Leisure.

See tähendab, et 2015. aastaga võrreldes on kaotamiste hulk vähenenud 12,5 protsendi võrra. Siiski on tõenäosus, et pagas läheb kaduma, suurem, kui liigud mööda maailma vahemaandumistega. Raporti kohaselt olid kõikidest kaduma läinud pagasitest 47 protsenti parajasti teel ühest lennukist teise.

Siiski muutuvad ka lennufirmad pagasikäsitluses järjest osavamaks ning üha enam võetakse kasutusele tehnoloogiaid, mis aitaksid suure pagasihulgaga toime tulla. Kümne aastaga on pagasi kaotamise tõenäosus kahanenud lausa 70 protsenti.

«Reisijatele on see alati ärritav, kui nende pagas peaks kaduma minema, kuid need päevad, mil inimesed ei tea oma kohvri asukohta, on varsti minevikus. Me oleme pagasikäsitluse uue ajastu veerel, sest lennufirmad teevad samme selleks, et hakata pagasit teekonna jooksul pidevalt jälgima,» sõnas SITA lennureisi lahenduste president Ilya Gutlin.

2018. aasta juuniks peaksid kõik sisse seadma uue süsteemi, mis võimaldab pagasiga seonduvat infot koguda, hallata ja jagada lennufirmade, lennujaamade ja meeskondade üleselt. See muudab omakorda aga pagasikäsitluse läbipaistvamaks, kirjeldas Gutlin.

Qatar Airways on esimene lennufirma, kes on selle süsteemi juba juurutanud, olles tähtajast rohkem kui aastaga ees. Lennufirma lubab klientidel mobiilirakenduse ja veebilehe kaudu ise pagasi teekonda jälgida.

Pagasi jälgimine ei ole vajalik ainult klientidele, vaid ka lennufirmadele endile. Kaduma läinud pagasi eest maksti 2016. aastal 2,1 miljardi dollari ulatuses kompensatsiooni. Loomulikult tahavad ettevõtted luua keskkonna, milles kliendid annaksid rahuliku südamega asjad nende hoolde, seda enam, et sageli tuleb äraantava pagasi eest veel lisa maksta.

Eelmisel aastal maksid ainuüksi Ühendriikide lennufirmade kasutajad 4,2 miljardi dollari ulatuses pagasitasu. 

Vaata ka videot, kuidas koheldakse pagasit ühes Inglismaa lennujaamas.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles