Euroopa kolm odavlennufirmat plaanivad maailma vallutada

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Norwegian airlinesi lennuk
Norwegian airlinesi lennuk Foto: JOHAN NILSSON/AFP/Scanpix

Norwegiani juht on avaldanud plaani ühendada jõud teiste suurtegijatega nagu Ryanair ja EasyJet, et luua üks ja võimas odavlennufirmade liit.

Partnerlus pakuks konkurentsi teistele suurlennufirmadele, nagu Emirates või British Airways, sest liidul oleks odavamad lennupiletid ning rohkem ühendusi piirkondlike lennujaamade vahel. Samuti saaks koos siseneda suurejoonelisemalt Aasia, Ühendriikide ja Lähis-Ida turule, vahendab Telegraph.

Koostöö tegemine oleks kõigile kolmele firmale kannapöördeks, sest seni on nad olnud suured konkurendid järjest keerulisemaks muutuval turul.

Norwegiani lennufirma asutaja Bjorn Kjos väitis, et soovib partnerluse Ryanairiga kinnitada juba selle aasta lõpuks. «Kui me saame Ryanairiga kokkuleppele, siis saame katta juba väga suurel hulgal liine. Kindlasti sooviksime kokkuleppe saavutada ka EasyJetiga,» kinnitas ta.

Ka Ryanairi esindaja kinnitas, et läbirääkimised Norwegianiga on parajasti pooleli. «Me peame kauglennuliinide täitmiseks läbirääkimisi mitme lennufirmaga. Läbirääkimistes oleme jõudnud juba üsna kaugele Aer Linguse ja Norwegianiga. See on loogiline käik ja pikamaalendude vedajatele igati atraktiivne ettepanek,» täpsustas Ryanairi esindaja.

Partnerluse tulemusena saaksid reisijad osta jätkulendusid kõikide odavlennufirmade üleselt ilma, et peaksid broneerima pileteid eraldi. Lisaks võimaldaks see odavlennufirmadel paremini konkureerida kõikide ülejäänud ettevõtetega, mille tulemusel alaneksid ka pikamaalendude piletihinnad.

«Reisijatel oleks nii ligipääs suurele võrgustikule. Ryanair, EasyJet ja Wizz Air lendavad paljudesse lindadesse, mida meie isegi hääldada ei oska,» viitas Kjos Ida-Euroopa väiksematele linnadele. Norwegian ise teenindab pikemaid liine.

Ryanairil on 203 sihtkohta 33 riigis ning seega on nendel ka Euroopa suurim võrgustik, mis edestab isegi suurfirmasid, nagu British Airways. EasyJetil on Euroopas 19 keskust.  Norwegian on seni keskendunud suuresti Ameerika Ühendriikidele, Kariibi mere saartele ja Aasiale, kuid on nüüd avaldanud plaani laieneda ka Argentinasse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles