Miks kaob reisides pagas ja kuidas seda vältida? (1)

Johanna Vahuri
, reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pagas
Pagas Foto: SCANPIX

2015. aastal kaotati või lõhuti kokku 23 miljonit pagasit, kuid kui arvestada, et lendas 3,5 miljardit inimest, siis ei olegi see number nii suur.

Vaatamata sellele, et kaotatud ja lõhutud pagasite hulk tundub suur, on see 2007. aastast langenud lausa 50 protsenti, vahendab news.com.au.

Kuigi inimese kohta on kaotsi läinud kohvrite arv üsna väike, juhtub seda ikka iga päev. Põhjuseid selleks on küll mitmeid, kuid mõned on domineerivamad. SITA, lennundusele IT lahenduste pakkuja, on kokku pannud nimekirja kadumises olulistest faktoritest ning nippidest, kuidas selliseid olukordi vältida.

1. Lühike transfeer

Kõige enam kaob kohvreid siis, kui pagasi omanik on oma jätkulennust maha jäänud. Sellisel juhul võib pea pool reisijatest alustada paberimajandust kohvri leidmiseks.

2. Süsteemiviga, turvalisuskaalutlus või kott aetakse teisega segamini

Sellistel põhjustel kaob või saab vigastusi ligi 19 protsenti pagasist. See tähendab, et iga viies juhtum on seotud mõne sellise asjaoluga.

3. Viibimine lennujaama, tolli, ilma, mahu või kaalu tõttu

Kuigi tegemist on väga laia kategooriaga, mahub siia alla 16 protsenti kõikidest kadumistest ning vigastustest.

4. Peale laadimine, vigastamine sihtkohas

Mõnikord võib juhtuda, et kotti ei panda lihtsalt lähtekohas lennukisse või vigastatakse seda just maha laadimisel.

5. Sildiviga

Kuigi selle kategooria osakaal on oluliselt vähenenud, sest süsteem on läinud täpsemaks ja turvalisemaks, tuleb ikka ette olukordi, kus kotile on märgitud vale silt ning nii ei jõua see ka õigesse lennukisse.

Siiski on olemas mõned nipid, kuidas koti kadumist vältida.

1. Lühike transfeer

Kui vähegi võimalik, väldi lühikesi ümberistumisaegasid. Kuigi paljudel lendudel jäetakse vaheks vaid 40 minutit, siis lähtuvalt lennujaamast võiks seda aega pikendada. Kui tegemist on suure lennujaamaga, siis võib tekkida oht lennust maha jääda või ei jõua kohver sinuga ühele lennule.

2. Sildista kohver

Lisa ka ise kõikidele oma kohvritele sildid oma nime, aadressi ning telefoninumbriga. Kui tahad olla eriti põhjalik, pane sarnane silt ka kohvrisse sisse. Tavaliste mustade kohvrite puhul on soovitatav lisada ka mingi eristatav tunnus, sellisel juhul väldid olukorda, kus keegi teine kogemata sinu kohvri kaasa haarab.

3. Paki hoolikalt

Ära pane kohvrisse mingeid ohtlikke või keelatud esemeid. Kui kohver äratab turvatöötajates kahtlust, peavad nad selle üle kontrollima ning see võib võtta liialt aega.

4. Kasuta rakendusi

Praeguseks on juba olemas erinevad rakendused, mille abil saad oma kohvri teekonda jälgida. Kuigi see ei pruugi tingimata varguse või kadumise  vastu aidata, on ikka hea teada, kus kohver parajasti asub või millisesse riiki on see ilma sinuta saadetud.

Kui kohver peaks siiski kaduma või saad kätte katkise kohvri, peaksid sellest kohe lennujaama töötajaid teavitama. Õnnetul juhul, kui kohver on täiesti kadunud ja tagasi saada enam ei õnnestu, võib lennufirmalt saada kompensatsiooni, kuid siis tuleb tõestada, mis kohvris täpselt oli. Seetõttu oleks mõistlik isegi enne reisile minekut teha kohvri sisust pilt.

Kõige kindlam nipp kohvri kadumise vastu on reisida käsipagasiga, kuid mõnikord sellest lihtsalt ei piisa. Tegelikult on kohvri kadumise tõenäosus vaid 6,5 tuhandest. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles