Piloot unustas akna lahti ja pidi õhkutõusu pooleli jätma (1)

Johanna Vahuri
, reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piloot, lennuki aken, pilt illustratiivne
Piloot, lennuki aken, pilt illustratiivne Foto: SCANPIX

Air Arabia Maroc lennuk oli õhku tõusmas Hollandi lennujaamast, kui piloot avastas, et ta on akna lahti unustanud.

Esialgu tundus kõigile, et aken on kinni, kuid kui lennuk asus teele, siis hüppas aken ka lahti, mistõttu tuli õhkutõusurajalt tagasi lennujaama pöörduda. Lennuk oli juba hoo üles võtnud, kuid lahtise aknaga ei tohi lennata, mistõttu piloot ka sellise otsuse tegi, vahendab Daily Mail.

Asjaga mitteseotud piloot arvas, et süü lasub ühtlaselt kõigil meeskonnaliikmetel, sest enne õhkutõusu tuleb läbi teha põhjalik kontroll ning veenduda, et kõik aknad oleks kinni ning teised protseduurid samuti täidetud. Sellest juhtumist selgub aga, et meeskonnal oli üks väike detail märkamata jäänud.

Probleem lahendati väga kiiresti, kuna muud polnudki vaja teha kui aken sulgeda, ning lennuk asus teele kõigest 15-minutilise hilinemisega. Akna oleks võinud sulgeda ka juba õhus olles, kuid see oleks tekitanud õhkutõusul suurt müra ning liigset töökoormust pilootidele. Kui aken oleks avanenud alles õhus olles, siis võinuks tekkida olukord, kus pilootidel oleks vaja olnud hapnikumaske seniks kuni lennuk laskub kõrgusele, mil inimene saab normaalselt hingata.

Kokpiti aknad peavad avanema, et vajadusel oleks võimalik sealt suitsu välja juhtida ning hädamaandumise korral saavad piloodid ka akende kaudu evakueeruda. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles